Uutiset

Mediapäivään jouluhinnalla!

Kun ilmoittaudut tammikuun Mediapäivään viimeistään 23.12., voit ottaa työkaverin mukaan puolella hinnalla.

Lue lisää

Kotimainen painotuotanto lähes päästötöntä vuonna 2020

Yhä useampi painoyritys mittaa säännöllisesti oman toimintansa energiatehokkuutta, optimoi energiankäyttöään ja käyttää energianlähteenä vihreää energiaa. Jäljelle jäävät päästöt joko kompensoidaan itse tai tarjotaan asiakkaille mahdollisuus kompensointiin. "Jos vielä tänään hiilineutraali painotuote on yritykselle kilpailuvaltti, on se pian kannattavan toiminnan edellytys", sanoo Graafinen Teollisuus ry:n liittojohtaja Elias Erämaja.

Lue lisää

Graafisen alan toimitusehtosuositusta on päivitetty

Graafinen Teollisuus ry on 10.10.2022 päivittänyt vuonna 2017 julkaistua alan toimitusehtosuositusta. Toimitusehdot ovat maksutta kaikkien jäsenten vapaassa käytössä. Muut kuin jäsenet voivat hyödyntää sopimusehtoja vain ostamalla niiden käyttöoikeuden.

Lue lisää

Videoita painoalasta vapaaseen käyttöön

Miten vaikuttaa nuorten mielikuviin printtimediasta? Voiko lemmikkikoira Lyytiä kiinnostaa painoala? Mitä näkökulmia nuoret nostavat esiin graafisesta alasta?

Lue lisää

Painotoimiala tavoittelee hiilineutraaliutta vuoteen 2030 mennessä

Graafinen Teollisuus on yhdessä Medialiiton ja sen muiden jäsenjärjestöjen (Aikakausmedia, RadioMedia, Suomen Kustannusyhdistys ja Uutismedian liitto) kanssa asettanut tavoitteeksi alan yritysten omasta toiminnasta aiheutuvien suorien päästöjen nollaamisen vuoteen 2030 mennessä. Lisäksi tavoitellaan epäsuorien päästöjen vähentämistä yritysten lisätoimilla ainakin 30 prosentilla vuoteen 2030 mennessä. Tämä vähennystavoite on määritetty suhteessa perusuraan, joka perustuu Suomen kansalliseen tavoitteeseen.

Lue lisää

Työllistämme Suomea -merkit liiton jäsenten käyttöön

Graafinen Teollisuus ry on julkaissut suomalaista painotuotetta tukevat Työllistämme Suomea -merkit, jotka ovat kaikkien liiton jäsenten vapaassa käytössä omassa markkinoinnissa ja kaikissa Suomessa painetuissa painotuotteissa. Merkin nähdessään painotuotteen loppukäyttäjä voi vakuuttua siitä, että painotuote on Suomessa painettu, painoyritys työllistää suomalaisia ja yritys maksaa veronsa Suomeen.

Lue lisää