Graafisen tuotannon vastuullisuusraportointimalli: Työpaja II

Jäsenille suunnatussa työpajassa määritellään keskeiset vastuullisuustavoitteet ja -mittarit.

Vastuullisuus ei tarkoita vain raportointia ja velvollisuuksia, vaan ennen kaikkea kilpailuetua ja liiketoimintamahdollisuuksia. Vastuullisuudesta on tullut myös pk-yrityksille elinehto jatkuvasti muuttuvilla markkinoilla, sillä paineet vastuulliseen toimintaan koko arvoketjussa kasvavat vauhdilla. Niin asiakkaat, sidosryhmät kuin rahoittajatkin arvostavat vastuullisuustoimia – ja enevässä määrin jopa vaativat niitä.


Vapaaehtoinen vastuullisuus on nyt kilpailutekijä. Jos yritys tekee asiat paremmin kuin laki vaatii, ei sitä kannata jättää kertomatta. Kestävät ratkaisut eivät välttämättä näy heti plussana viivan alla, mutta aiheen huomiotta jättäminen vasta kalliiksi tulee. Siksi tarvitaan pitkän aikavälin tavoitteita ja suunnitelmallisuutta.

Jäsenille suunnatuissa työpajoissa kartoitetaan graafiselle alalle olennaisimmat vastuullisuusteemat sekä määritellään keskeiset vastuullisuustavoitteet ja -mittarit. Työpajat järjestetään etänä 13.11. ja 21.11., ja niihin toivotaan jäsenten aktiivista osallistumista. Työpajan sisällöt ovat:

  • Työpaja I 13.11. klo 9–12: kyselyiden tulosten esittely ja olennaisten teemojen määrittely
  • Työpaja II 21.11. klo 9–12: keskeisten tavoitteiden ja mittareiden määrittely

Jäsenyritysten edustajat voivat osallistua yhteen tai molempiin työpajoihin oman aikataulujensa mukaan. Työpajojen välillä osallistujat pääsevät kommentoimaan ja työstämään aihetta sähköisen alustan avulla.

Ajankohta

Paikka

Teams

Ilmoittautuminen

Viimeinen ilmoittautumispäivä 20.11.2024

Ilmoittaudu